Cessió d’obres de la colecció privada Masia Museu Serra al MNAC

//Cessió d’obres de la colecció privada Masia Museu Serra al MNAC

Cessió d’obres de la colecció privada Masia Museu Serra al MNAC

Masia Museu Serra ha cedit algunes peces de la seva colecció privada obra d’Ismael Smith i Antoni Serra i Fiter amb motiu de la exposició temporal que acull al MNAC dedicada al primer artista.

Revisar a fons la trajectòria d’Ismael Smith Marí (Barcelona, 1886 – White Plains, Nova York, 1972) era tasca pendent de la història de l’art català. Va ser famós els primers anys de la seva carrera, però el 1919 va marxar a viure als Estats Units i aleshores va començar el procés del seu oblit. Allà no es va poder integrar com aspirava i va anar deixant la pràctica de l’art per dedicar-se a l’estudi de la cura del càncer, d’una forma naïf i obsessiva. El 1960 va acabar internat, contra la seva voluntat, al sanatori psiquiàtric de Bloomingdale, als afores de Nova York. A Catalunya no fou un artista oblidat del tot, però se’l va mantenir acotat al terreny de la il·lustració satírica i del bibelot, per la seva producció transgressora, sempre al límit, en el món d’ordre del noucentisme en el qual estava immers.

Peces cedides al MNAC

La deformació de caràcter grotesc o expressionista en l’escultura, l’ambigüitat sexual de les figures masculines i femenines dels dibuixos, o les escenes esperpèntiques dels gravats no encaixaven en el plàcid mediterranisme que s’estava imposant com a única sortida al modernisme. Era una obra inquietant i variada, que va anar quedant al marge del discurs oficial fins a arribar al desclassament i el menyspreu. La seva figura no es començà a revisar fins després de mort, gràcies als esforços d’alguns dels seus admiradors més fidels.

L’exposició es divideix en cinc àmbits: el personatge, el dibuixant, l’escultor, el gravador i el tràgic final de l’artista.

Descarrega el programa de la exposició

Per | 2017-12-07T17:43:32+00:00 3 agost 2017|Museu Serra|0 Comentaris

Deixeu un comentari